Peter Simon Správy

Ondrej po špičkovom výkone vylúčený z Dobšinského kopca: Kompetentní prehovorili!

Tomáš Ondrej so Škodou Fabia WRC XIQIO Racing Teamu na Dobšinskom kopci 2016 dosahovanými časmi zaujal všetkých divákov a jednoznačne ovládol skupinu A. Po pretekoch však prišlo nečakané vylúčenie.

Ilustračný obrázok k článku Ondrej po špičkovom výkone vylúčený z Dobšinského kopca: Kompetentní prehovorili!
Foto: Tuning Foto / Zdroj: Dnes24.sk

Ako informoval tlačový tajomník Dobšinského kopca Miroslav Majláth, pre Tomáša Ondreja nie je Dobšinský kopec žiadnou neznámou. Tunajšia trať leží iba kúsok od Rožňavy, kde je Tomáš doma. Aj z týchto dôvodov sa XIQIO Racing Team nemusel na preteky zaradené do Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu nejako zvlášť pripravovať. Všetci presne vedeli čo ich čaká.

Špecifikácia auta

„Škoda Fabia WRC v klasickej rally úprave, čiže s restriktorom a výkonom tristo koní síce nemala oproti kopcovým špeciálom, ktoré majú dvakrát viac výkonu v absolútnom poradí šancu, napriek tomu Tomáš dokázal jazdiť časy, ktoré obrazne povedané, doslova zdvíhali divákov zo sedadiel. Jednoznačne ovládol skupinu A, ale aj triedu A nad dva litre v rámci slovenského šampionátu, pričom v každej jazde najbližšej konkurencii nadeľoval od 7 do 10 sekúnd. Pri dĺžke trate v Dobšinej môžeme konštatovať, že Tomášov najbližší súper dostával od neho viac ako sekundu na kilometer, čo sú, ako sa medzi pretekármi zvykne hovoriť, svetelné roky,“ informuje Majláth.

Prišiel zvrat

Pri oceňovaní najrýchlejších jazdcov, ktoré sa konalo na námestí v Dobšinej, Tomáš Ondrej zrazu chýbal. „Dôvodom bolo jeho vylúčenie z pretekov z dôvodu nesúladu vozidla Škoda Fabia WRC s homologizačným listom,“ hovorí tlačový tajomník podujatia.

Čítajte tiež: Dobšinský kopec 2016 ovládli Taliani: Najrýchlejší Slovák Drotár, FOTO

„Škoda Fabia WRC má v homologizačnom liste presne definovaný rozmer rozteče kolies, ktorý je stanovený na hodnotu 2462 mm s možnou odchýlkou plus, mínus 1%,. Technickí komisári v Dobšinej mi namerali rozteč kolies 2490 mm, čiže podľa nich o 3,38 mm väčšiu. Meranie však podľa mňa nebolo robené úplne presne, ani správnym spôsobom, na čo som technických komisárov aj upozornil. Napriek tomu, prišlo rozhodnutie o mojom vylúčení z pretekov v Dobšinej. Proti tomuto rozhodnutiu som sa žiaľ nemohol odvolať, keďže v stanovenom čase na odvolanie nebol v Dobšinej prítomný zástupca súťažiaceho, ale to už bola naša chyba,“ opísal incident Tomáš Ondrej.

Čítajte tiež: Známy pretekár z Rožňavy bodoval: Na pretekoch pod Tatrami bral prvé miesto

Riaditeľ podujatia Kollárik prehovoril

Podľa riaditeľa podujatia Marcela Kollárika je to absolútne štandardný postup, kedy technickí komisári predložia rade športových komisárov kľúč, podľa ktorého budú predvedené vozidlá na záverečnú technickú kontrolu. Vôbec tam nefigurujú mená, ale vozidlá rôznych kategórií, napr. víťazi skupiny A, N,. Dokonca ani riaditeľ podujatia nevie nijakým spôsobom ovplyvniť tento výber. Z tohto dôvodu bola okrem iných vozidiel nakoniec podľa zaradenia vozidla vybratá aj Škoda Fabia WRC Tomáša Ondreja.

„Počas záverečného zasadania rady športových komisárov predložil hlavný technický komisár p. Hôlka záznam o zistených skutočnostiach z uvedenej kontroly. Podľa neho neprešlo vozidlo Tomáša Ondreja, vzhľadom na namerané vyššie hodnoty rázvoru nápravy oproti homologačnému listu. Na základe toho bol na radu športových komisárov prizvaný jazdec Tomáš Ondrej aby sa k tomu vyjadril. Podľa jeho slov si absolútne nebol vedomý akéhokoľvek zásahu do vozidla, ktoré jazdilo niekoľko rokov rôzne súťaže doma i v zahraničí. Jazdec sa vyjadril že prijme rozhodnutie RŠK a nebude sa voči nemu odvolávať. Na to RŠK jednohlasne rozhodla o dodatočnom vylúčení Tomáša Ondreja zo záverečnej klasifikácie. Ešte raz podotýkam, je to vec technických a športových komisárov. To či a ako bolo prevedené meranie, tak na to by mali reagovať TK, ktorí sú na to vyškolení. Osobne ma to veľmi mrzí, že vôbec k takému niečomu došlo. Tomáš Ondrej je aj môj priateľ a nikdy by som nedopustil aby na našom podujatí sa hovorilo dokonca o nejakých "intrigách“ alebo že by to bolo uskutočnené „na niekoho“ podnet, to absolútne vylučujem," podal pre náš web stanovisko Kollárik.

Ako v ňom ešte na záver dodal, téma ho zaujíma. „Veľmi ma táto téma zaujíma aj z titulu práve ukončenej Rally Tatry, kde práve Tomáš Ondrej zaznamenal so spomínaným vozidlom Škoda Fabia WRC veľmi cenné absolútne víťazstvo, k čomu mu úprimne blahoželám. Veľmi by ma zaujímalo, či bolo na záverečnú kontrolu predvedené aj toto víťazné vozidlo a ak áno, či bolo prevedené meranie rázvoru a s akými hodnotami. Ak by k tomu nedošlo tak si myslím, že by to bol veľmi zaujímavý jav v slovenskom motoršporte. Je aj mojou snahou zistiť tieto skutočnosti, aby som chránil značku akou Dobšinský kopec určite je,“ hovorí Kollárik.

Manažér v tom má jasno

Manažér XIQIO Racing Teamu prehovoril. „Nechceme sa ani vyhovárať, ani vykrúcať. Predpisy platia pre všetkých rovnaké a treba ich dodržiavať, o čo sa my v XIQIO Racing Teame aj náležite staráme. Možno sme urobili chybu my, ale Naša Škoda Fabia WRC je továrenské auto, ktoré za dvanásť rokov v rámci rally súťaží pojazdilo množstvo podujatí po celom svete, navyše na Slovensku už jazdí zaradené do skupiny A šiesty rok. Vždy bolo všetko v poriadku a zrazu nie je? Preto sa pýtam, urobili sme chybu my, alebo bolo toto meranie robené na niekoho objednávku,“ uviedol Marián Mičák.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk/Dobšinský kopec
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM