Šport

Zaťažkávacie skúšky košickej rely v tíme L Racing: Ako sa darilo posádkam?

Náročná disciplína, neľahké trate, vážni súperi a vrtkavý faktor šťastia: aj taká bola 45. Rally Košice uplynulý víkend.

Ilustračný obrázok k článku Zaťažkávacie skúšky košickej rely v tíme L Racing: Ako sa darilo posádkam?
Zdroj: L Racing

Dvojdňová súťaž ukončila tohtoročný šampionát, rozdala posledné karty a našla mená víťazov aj tých, čo nemali toľko šťastia. Posádky tímu L Racing striedali čistú rýchlosť so smolou.

Rýchly Vlastimil Majerčák so spolujazdcom Pavlom Kušnierom brali slušné body najprv za 5. miesto a v nedeľu za celkovo 6. Od začiatku však bojovali s technickými problémami na ich Forde Fieste R5 EVO.

„Na Rally Košice sme sa tešili, a to po dlhšej prestávke na slovenských tratiach. Prialo nám tiež krásne počasie, takže sa šlo dobre. Prvý deň skúšok bol náročnejší vďaka dvom neľahkým tratiam. Herľany sú pomerne rozbité a veľká výzva je tiež uskákaná, úzka Bogota. Dlhšie sme nesedeli v aute a chvíľu sme sa dostávali do tempa. Hneď na začiatku druhej skúšky sa nám rozbil zadný stabilizátor, tým pádom sa auto nakláňalo a začal prešmykovať zadný diferenciál. Nevedeli sme to na mieste opraviť a v nedeľu sme šli opäť s nestabilným autom. To odľahčené koleso vždy prešmyklo, no nejako sme súťaž dokončili. Na Jahodnej sme v druhom prejazde dobehli pomalšie auto a lístie, ktoré vírilo, nám upchalo chladiče: motor sa výrazne prehrieval, takže sme vypli pretekársky režim na prejazdový. Tam sme stratili všetok čas na konkurenciu tesne pred nami. Napriek problémom sme s výsledkom celkom spokojní,“ povedal Majerčák.

Z pôvodnej dvojice áut Volkswagen Polo Proto WRC napokon odštartoval len Miloslav Majerčák s Jozefom Tischlerom. Marek Špavelko do súťaže nenastúpil kvôli pracovnej vyťaženosti. No ani Miloslav nezažíval práve idylické babie leto v súťažnom aute. Hneď na druhej skúške sa porúčali s vozovkou a navštívili miestne rokliny 30 metrov pod cestou.

„Veľmi ma mrzí moja jazdecká chyba, zapríčinená chybou v rozpise. Mrzí ma to o to viac, keďže sme mierili na zatiaľ môj historicky najlepší čas – minimálne top 10 na tejto druhej skúške. Chlapci mechanici spravili z vraku v noci za 3 hodiny auto, ktoré došlo na cieľovú rampu – to bolo neuveriteľné! Patrí im veľká vďaka. V nedeľu sme aj kvôli nim chceli najmä dôjsť do cieľa, aj vzhľadom k predošlej nehode bolo tempo také, aké bolo. Som veľmi smutný, no ideme ďalej,“ hovorí Miloslav Majerčák.

Róbert Horák a Ľuboš Kozmon na Peugeote 208 VTi R2 dobojovali nedeľu na 4. mieste triedy 6. Štefan Vancík a Ján Pavlík na Lade Samare žiaľ pre poruchy nedokončili ani jednu etapu.

„Skoro domáca súťaž v Košiciach zakončila oficiálnu časť motoristickej sezóny v tíme L Racing. Šťastie možno nebolo úplne na našej strane, no všetci sa vrátili domov v jednom kuse a to je najdôležitejšie. Rely je náročná a nevyspytateľná dáma, ale aj preto ju máme radi. Je to výzva. Tie ďalšie nás čakajú aj na exhibičných podujatiach ako Auto Show Slovakia Ring v druhej polovici novembra. Vidíme sa teda čoskoro,“ dodal na záver Ján Lipták, manažér tímu L Racing.

Sledujte nás aj na našom Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť ďalší zaujímavý obsah z Rožňavy a okolia.

Foto: ilustračné

Zdroj: L Racing

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM