Peter Simon Šport

Náročné Hustopeče si vypýtali svoju daň aj v tíme L Racing: Ako sa darilo posádkam?

Rally Hustopeče je jednou z najnáročnejších súťaží v kalendári Majstrovstiev Slovenska v rely. Nedávny 14. ročník poznačili havárie a technické problémy mnohých posádok. Problémy sa nevyhli ani tímu L Racing, z Moravy však odchádzali aj s trofejou.

Ilustračný obrázok k článku Náročné Hustopeče si vypýtali svoju daň aj v tíme L Racing: Ako sa darilo posádkam?
Zdroj: L racing

Profesionálny automobilový tím L Racing reprezentovali na Hustopečiach dve posádky. Vlastimil Majerčák s Pavlom Kušnierom najprv zažili menší stres na testovacom shakedowne: líznutím betónového retardéra si zlomili nápravu na Forde Fieste R5 EVO a výletom nechtiac „okoštovali“ bazové kvety a čerešne… Auto však po kozmetickej oprave fungovalo skvele. Osudnou sa im stala až druhá rýchlostná skúška: pokazená prevodovka znamenala definitívne odstúpenie zo súťaže.

„Na shakedowne sa nám celkom darilo a našli sme dobré nastavenie. Počas štvrtého prejazdu sme sa v ľavotočivej zákrute dotkli betónovej zábrany, čo nám v momente zlomilo riadenie. Auto bolo neovládateľné a opustili sme trať najprv do bazových kríkov, až auto zastavilo v čerešňovom sade… Dokopy sa nič nestalo, okrem zlomeného riadenia a prasknutého chladiča. Mechanici auto rozobrali hneď na mieste, aby sme nestrácali čas presunom do servisu. Na fotkách to preto vyzeralo horšie, než v skutočnosti bolo… Všetko fungovalo skvele, no na druhej rýchlostnej skúške sa nám pokazil predsuvník medzi druhým a tretím prevodovým stupňom, a to znamenalo koniec súťaže. Do tej chvíle sa nám šlo veľmi dobre. Mechanici auto teraz dajú dokopy a na budúci týždeň odchádzame do Slovinska na Rally Železniky,“ uviedol Vlastimil Majerčák.

Technika neposlúchala ani ženskú posádku Michaela Debnárová a Lucia Laurincová: so špeciálom Renault Clio súťaž napokon dokončili na skvelom 3. mieste v triede 8, napriek pokazenej spojke. „Po našej vlaňajšej premiére v Hustopečiach sme sa na túto súťaž veľmi tešili. Kvôli množstvu havárií však zrušili žiaľ druhú, štvrtú aj piatu rýchlostnú skúšku. Opustila nás bojová nálada a poslednú nočnú skúšku sme prešli už s vidinou postele. Po vypadnutí hlavnej posádky Majerčák/Kušnier znela naša úloha jasne: neurobiť chybu a reprezentovať tím L Racing na cieľovej rampe. Počas celého súťažného dňa sme si počínali výborne, naše Clio poslúchalo. Neskôr som začala mať z fungovania auta zvláštne pocity… Zvoľnili sme tempo, no do cieľa bolo ešte ďaleko. Zo spojkového valca začala unikať kvapalina. Napokon po stresujúcich chvíľach v aute i servise, s výslednou penalizáciou 30 sekúnd za neskorý príjazd do časovej kontroly, sme do cieľa došli na krásnom treťom mieste v triede 8,“ informovala Debnárová.

Manažér tímu L Racing Ján Lipták dodáva, že Hustopeče sa opäť ukázali ako náročná súťaž. „V množstve vypadnutých boli aj Vlasto s Paľom. Poruchy však postretli aj iné a väčšie tímy, je to súčasť tohto náročného športu. Michaela s Luciou súťaž dokončili na skvelom pódiovom mieste, napriek pretrvávajúcej poruche spojky. Po tomto najbližšom víkende bez pretekov odchádza Vlasto do Slovinska na Stredoeurópsku trofej FIA, zatiaľ čo ďalší budú reprezenovať nás a našich partnerov na pretekoch do vrchu na Pezinskej Babe,“ doplnil Lipták.

Foto: ilustračné

Informoval Martin Trenkler.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM