Krásnohorský L Racing na Rallye Tatry: Nič iné, len lotéria

Uplynulý piatok a sobotu zažili posádky Majstrovstiev Slovenska v rely drámu, aká tu dávno nebola. Mnohých síce postretli technické problémy, no tých ostatných najmä bláznivé počasie: lejak, ľadovec i slnko, v náhodnom poradí. Posádky tímu L Racing si v tejto lotérii nepočínali najhoršie.

Peter Simon
Ilustračný obrázok k článku Krásnohorský L Racing na Rallye Tatry: Nič iné, len lotéria
Foto: Peter Handzuš

Vybrať si správne pneumatiky, keď neviete, čo príde o 5 minút, je ako staviť si v Kasíne Monte Carlo, okolo ktorého sa v rovnaký víkend naháňali piloti F1. Vlastimil Majerčák s Pavlom Kušnierom (Ford Fiesta R5 EVO) boli ambasádormi nedávnej 45. Rallye Tatry. Ako mnohí iní, aj oni bojovali s úskaliami vrtkavého počasia. Napriek všetkému im patrí absolútne 5. miesto, rovnako aj v triede 2.

„Bola to jedna z najzaujímavejších súťaží za posledné roky. Začalo sa to dobrou prípravou – dosiahli sme na Jahodnej pekné časy a našli sme vhodné nastavenia na tatranské trate. Vyrazili sme na shakedown a všetko fungovalo, ako malo. Počasie nenasvedčovalo, že by sa malo náhle zmeniť. Večer spŕchlo, potom začalo schnúť a zvolili sme si suché obutie. Hneď na to začalo znovu pršať a večerný mestský okruh nám na slikoch preto nevyšiel. Na druhý deň sme začínali odznova, plní optimizmu. Tretí absolútny čas hneď na prvej skúške bol prvý, no zároveň i posledný svetlý moment dňa,“ povedal Vlastimil Majerčák.

Ako doplnil, následne ich chytila prietrž mračien a rozbili tiež jeden retardér. „Prvé kolo sme tak skončili s 30 s penali­záciou. Po ďalšej prietrži mračien s krupobitím zrušili ďalšiu skúšku, i keď sme mali čerstvo prezuté na mokro. Skúška potom sa už šla na suchu, čiže sme si s týmto obutím nijako nepomohli. Výsledok opäť nijaký, akurát len zničené pneumatiky. Posledné kolo napokon pršalo, aj svietilo slnko. Takúto súťaž som ešte nezažil. Bola to veľká škola, no našťastie bez väčšieho incidentu, čo sa nepodarilo každému,“ doplnil.

Po istej odmlke na slovenských tratiach si tatranskú súťaž vyskúšala aj kopcová stálica tímu L Racing – Věroslav Cvrček ml. Jemu sekundoval Petr Novák a ich zbraňou bola staršia, no stále zaujímavá Škoda Fabia S2000 s atmosférickým motorom. Patrilo im 9. miesto absolútne a 7. v triede 2, ktorej však dominovali oveľa modernejšie vozidlá homologácie R5.

„Trate boli náročné a nesedeli úplne nášmu autu. To až tak nevadilo – nechceli sme vyhrať, chceli sme si hlavne zvyknúť na súťaž rely, aj na auto, s ktorým som nejazdil päť rokov. Rovnako na vode som nešiel 5 rokov, takže všetko prišlo naraz… Chceli sme si vyskúšať všetky kombinácie pneumatík, čo sa aj podarilo. Auto fungovalo výborne. Ďakujem mechanikom, Rexteamu a hlavne pánovi Liptákovi a L Racingu za skvelú podporu a možnosť štartovať,“ hovorí Cvrček ml.

Michaela Debnárová a Lucia Laurincová (Renault Clio, tr. 8) zažili rovnako divokú súťaž, a to ako jediná ženská posádka v poli. S hrdosťou však vyšli až na cieľovú rampu, a to ako 5. v triede 8!

„Štartová listina napovedala, že úroveň podujatia bude vysoká. Rallye Tatry ma vždy poteší aj divácky atraktívnym večerným mestským okruhom. Jediné, čo sa mi nepáčilo, bol silný dážď pred naším štartom. Okruh nie je smerodajný, no dá sa tu veľa stratiť. Šli sme tak na istotu. Sobota sa počasím javila spočiatku veľmi pozitívne. Prvé kolo sme poňali ľahšie, v tom druhom sme sa chceli zrýchliť. Zastihol nás však lejak a zaplavilo dokonca celý servis! Keďže sa jednalo o lokálne búrky, podmienky boli veľmi nepredvídateľné, s náročnou voľbou pneumatík,“ informuje Michaela Debnárová.

Doplnila, že v druhom prejazde najdlhšou rýchlostnou skúškou si zlepšili čas o 20 sekúnd oproti prvému kolu a v tomto tempe plánovali pokračovať. „Opätovný dážď nám ale napokon vysvetlil, že sa už nezrýchlime… Naša vďaka patrí tímu L Racing za podporu, za technické zázemie tímu Minařík Racing, môjmu Milanovi za zabezpečenie všetkého ostatného a mojej Lucke za dobrú náladu v aute, aj napriek počasiu,“ povedala pretekárka.

„Takúto nevyspytateľnú súťaž plnú vrtochov počasia so zaliatym servisným parkoviskom, sme ešte hádam nezažili. Za daných podmienok dopadli naše posádky lepšie, než mnohí ďalší. Vybrať si správne obutie bolo lotériou, keďže sa podmienky menili každú chvíľu. Napokon jedna skúška kvôli lejaku dokonca vypadla. Pokračujeme ďalej, po jednom voľnom víkende nás čakajú ďalšie preteky do vrchu v Ožďanoch,“ uviedol na záver manažér tímu L Racing, Ján Lipták .

Majstrovstvá Slovenska preteky automobilov do vrchu (MSR PAV) pokračujú teda 9. a 10. júna Oždianskymi serpentínami na juhu Slovenska.

Informoval Martin Trenkler.

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame