Hodnotenie slovenských stredných škôl: Dve z Rožňavy v TOP 5 za kraj

Na verejnosť sa dostalo najnovšie známkovanie stredných škôl z dielne známeho inštitútu. Dve z Rožňavy v TOP 5 v rámci Košického kraja.

Peter Simon
Ilustračný obrázok k článku Hodnotenie slovenských stredných škôl: Dve z Rožňavy v TOP 5 za kraj
Zdroj: TASR

Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) pravidelne vydáva rebríčky slovenských škôl. Urobil tak aj teraz, pričom ich aktualizoval o najnovšie údaje. Ide napr. o uplatnenie absolventov stredných škôl (SŠ), mimoriadne výsledky žiakov, pridanú hodnotu v slovenskom jazyku, výsledky štátnej školskej inšpekcie na školách, podiel absolventov SŠ prijatých na štúdium na vysokých školách na území SR a pod.

Celoslovenské jednotky

Medzi strednými odbornými školami (SOŠ) obhájili prvé dve miesta Obchodná akadémia v Trnave (Kukučínova 2) a SPŠ elektrotechnická na Plzenskej ul. v Prešove. Na tretie miesto postúpila Stredná zdravotnícka škola na Farskej ul. v Nitre. Výmena v rámci čelných pozícií bola zaznamenaná pri gymnáziách. Z druhého na prvé miesto poskočilo bratislavské Gymnázium Jura Hronca, a naopak, z prvého na druhé miesto sa posunula Škola pre mimoriadne nadané deti – Gymnázium na Teplickej 7 v Bratislave. Tretiu priečku obhájilo Gymnázium sídliace na Poštovej 9 v Košiciach.

Priečky rožňavských škôl

Pozreli sme sa aj na priečky rožňavských stredných škôl za Košický kraj.

V prvej dvadsiatke stredných odborných škôl v kraji má Rožňava niekoľkých zástupcov. Štvrtá najlepšia škola v našom kraji je Obchodná Akadémia v Rožňave so známkou 6,9. 15. miesto patrí Strednej zdravotníckej škole v našom meste, ktorá získala známku 5,1. Stredná odborná škola technická sa usadila na 25. mieste s hodnotením 4,4. SOŠ obchodu a služieb je na 41. pozícii so známkou 3,2.

Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika je v hodnotení za Košický kraj na tretej priečke so známkou 7,4 spomedzi gymnázií.

NEKO upozorňuje, že tieto rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Výsledky vstupujúce do rebríčkov nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom.

Rebríčky tak nemusia plne vypovedať o kvalite školy, môžu však byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy a najmä by mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl. Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali učiteľov pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov, či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania alebo pri vstupe na trh práce. Dôležité sú aj informácie o účasti študentov na rôznych súťažiach, o technickom vybavení alebo o štruktúre predmetov.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk