Nedeľa 21. júl 2019 Daniel  22 °C
Jaroslav Dodok Krimi

Energetický nápoj Monster zrejme zabil 14-ročnú školáčku

Americký úrad pre kontrolu potravín a liečiv (FDA) zisťuje, či energetický nápoj Monster spôsobil smrť piatich ľudí, vrátane 14-ročnej školáčky.

Ilustračný obrázok k článku Energetický nápoj Monster zrejme zabil 14-ročnú školáčku
Foto: Jaroslav Dodok

Výrobcu nápojov s vysokým obsahom kofeínu, ktorý sa predáva aj na Slovensku, už zažalovala rodina dievčaťa pre nedostatočné upozornenie na obale nápoja.

Anais Fournierová z mesta Hagerstown v štáte Maryland vypila v decembri 2011 dve plechovky Monstera v priebehu 24 hodín. Následne jej zlyhalo srdce. Ako informovala agentúra Reuters, Anais bola po zástave srdca uvedená do umelého spánku, ale ani to jej nezachránilo život. Dievča po šiestich dňoch zomrelo.

Výrobca najpredávanejšieho energetického nápoja v Spojených štátov vydal vyhlásenie, že „v žiadnom prípade nenesie zodpovednosť“ za smrť dievčaťa.

Vyšetrovanie zistilo, že Anais zomrela na srdcovú arytmiu spôsobenú „kofeínovou toxicitou“. Zároveň trpela Ehlersovým-Danlosovým syndrómom, ktorý môže ovplyvňovať tkanivo a cievy. V jednej plechovke s obsahom 0,7 litra sa nachádzalo 240 miligramov kofeínu.

Prešetrujú päť úmrtí

FDA v pondelok informovala, že preveruje päť prípadov úmrtia a jednej zástavy srdca od roku 2009 do júna 2012. Všetky obete vypili pred kolapsom nápoj Monster. Akcie spoločnosti sa následne prepadli o 14 percent.

Monster Beverage distribuuje v Spojených štátoch spoločnosť Coca – Cola.

V lete sa špekulovalo, že gigant vo výrobe nealkoholických nápojov by mohol kúpiť Monstera. Po prepuknutí škandálu však podľa agentúry Reuters tieto úvahy klesli na bod mrazu.

Monster Beverage má zároveň podobnú zmluvu na distribúciu so spoločnosťou Anheuser-Busch InBev.

Mraky nad obľúbeným nápojom

Žaloba vyvolala veľký ohlas aj u americkej verejnosti, za zvýšenie bezpečnosti predaja takéhoto tovaru sa vyslovili aj dvaja senátori. Podľa analytikov by to mohlo znamenať výraznejšie zobrazovanie rizík po vypití, alebo určenie vekovej hranice pre ich nákup.

Energetické nápoje sú v Spojených štátoch obľúbeným produktom. Minulý rok vzrástol ich predaj o 19 percent.

Analytik John Sicher predpokladá, že tento rok by sa mohol predaj nápojov s vysokým obsahom kofeínu v USA prekonať hranicu 10 miliard dolárov.

Zdroj: Webnoviny.sk