Žiaci sa učia anglický jazyk inovantívnou metódou: Pri učení posilňujú zmyslové orgány
Študenti zo základnej školy akademika Jura Hronca v Rožňave sa učia angličtinu už na prvom stupni novou metódou kde nevyužívajú len vedomosti, ale posilňujú aj zmyslové orgány.
Projekt: Rozvoj porozumenia textu a vzdelávanie v anglickom jazyku smerom k otvorenej Európe
E-Blocks sa zameriava na aktivizáciu všetkých zmyslov tak ako je to len možné. Deti sa dostávajú k informáciám prostredníctvom svojich zmyslov. Učia sa to, čo vidia, počujú a robia. Kinestetické, sluchové a zrakové podnety, získané narábaním s kockami a multimediálnym softvérom odpovedí, poskytujú prístup k obsahom pre študentov s viacerými štýlmi učenia. Toto je dôvod, prečo je E-Blocks taký efektívny nástroj pre výučbu.
Metodika
Deti pracujú spoločne, reagujú na podnety a otázky predložené rôznymi úrovňami softvéru a umiestňujú kocky do zmyslového panela tak, ako vytvorili svoje odpovede.
E-blocks
Tento systém môže byť použitý buď na celkové vyučovanie predmetu alebo ako doplnenie iných materiálov. Pri používaní E-Blocks, učiteľ pripraví vyučovacie prostredie tak, že rozdelí triedu do skupín, ktoré majú svoje vlastné prihlasovacie mená (zastúpené ľahko rozpoznateľnými obrázkami vhodné aj pre tých, čo ešte nevedia čítať). Učiteľ rozhodne o tom, aké skupiny vytvorí, môžu byť rôznorodé alebo nie, závisí to od potrieb každej triedy. Práca v malých skupinách, deti sedia okolo zmyslového panela E-Blocks.
Aktivity zahŕňajú:
- Prezentácia témy, napríklad písmená alebo slovná zásoba sú predstavené vo vzrušujúcom vizuálnom formáte vrátane zvukov a animácií.
- Na prax prostredníctvom interaktívnych aktivít sa používajú obrázky, animácie a zvuky na upevnenie učiva a vedomostí.
- Konsolidácia zručností prostredníctvom hier, pesničiek, riekaniek, veršovačiek.
- Opakovanie prostredníctvom hier.