Miroslav Pomajdík Rôzne

V Slovenskom raji chystajú viacero noviniek: V hre je aj vznik špeciálnej značky na potraviny!

Národný park Slovenský raj si pripomína 25. výročie svojho založenia. Pri tejto príležitosti pracovníci parku zorganizovali v Spišskej Novej Vsi medzinárodný seminár, ktorý bol venovaný problematike ekologického turizmu a vzišlo z neho viacero nápadov, spomeňme aj vznik tzv. regionálnych značiek.

Ilustračný obrázok k článku V Slovenskom raji chystajú viacero noviniek: V hre je aj vznik špeciálnej značky na potraviny!
Zdroj: TASR

Na konferencii sa zúčastnili zástupcovia z ruských, slovenských a poľských národných parkov. Ako nám povedal riaditeľ NP Slovenský raj Tomáš Dražil, postavenie národných parkov v týchto krajinách je iné, ako na Slovensku. Národné parky v zahraničí napr. na svojom území aj veľakrát hospodária a rozvíjajú tradičné hospodárenie. Sú aktívnym hráčom, ktorý poskytuje plejádu služieb a všetko majú aj dobre marketingovo podchytené. Z tejto činnosti získavajú nemalé finančné prostriedky na svoj vlastný chod. Práve tieto ich skúsenosti sú veľmi inšpirujúce pre riaditeľa Dražila.

Ochranári chcú vsadiť na ekoturizmus

Ochranári chcú napomáhať k vytváraniu podmienok pre tradičné hospodárenie, obnovu remesiel a k vytvoreniu tzv. regionálnych značiek, ktoré by napomáhali produktom, ktoré boli vytvorené na území parkov. Chcú ukázať, že aj iný turizmus je možný a preto pripravujú radu opatrení, ktoré by začali rozvíjať ekoturizmus, kde by turisti spoznávali dané územie do hĺbky.

Ako sa vyjadril riaditeľ Dražil, hlavnou myšlienkou je to, aby turisti spoznali pri svojej návšteve prírody aj miestnu kultúru, životné podmienky a tradície, ochutnali domáce jedinečné výrobky a dozvedeli sa o danom území čo najviac.

Myšlienka vzniku regionálnych značiek kvality

Riaditeľ Dražil zatiaľ nechcel konkretizovať, aké novinky sú pripravené, no načrtol nám reálnu víziu s ktorou sa u nás ochranári pohrávajú už dlhšiu dobu. Ide o vytvorenie tzv. regionálnych značiek. Ako nám ozrejmil, ide o poľnohospodárske produkty vyrobené na území parku, ktoré by boli identifikovateľné pod určitou regionálnou značkou.

Zatiaľ však v Správe NP Slovenský raj čakajú na inštrukcie z hora, lebo nejde len o Slovenský raj, ale je to záležitosť celej ochrany slovenskej prírody. „Myšlienka je taká, aby bol regionálny produkt viazaný hranicami národného parku, napr. syr z NP Slovenský raj. Bola by tam garancia, že ten syr je vyrobený z mlieka kráv, ktoré žili a pásli sa na lúkách Slovenského raja v nejakom ekologickom dvore v blízkom hospodárstve a že to prispelo k údržbe krajiny a zachovaniu biodiverzity NP. Regionálne značky súvisia s ochranou prírody, všetko je to prepojené. Myslíme si, že by to mohlo zafungovať v marketingu, návštevníci si spájajú značku národného parku s určitou kvalitou,“ poznamenal riaditeľ NP Slovenský raj Tomáš Dražil.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM