Peter Simon Správy

Rôzne podnety od Rožňavčanov na jednom mieste. Čo v meste trápi ľudí najviac?

Systém prijímania sťažností a podnetov funguje v Rožňave už dlhšiu dobu. Rožňavčania sa naučili odosielať podnety. Problémové situácie riešiť chcú. Posvietili sme si na najčastejšie z nich.

Ilustračný obrázok k článku Rôzne podnety od Rožňavčanov na jednom mieste. Čo v meste trápi ľudí najviac?
Foto: Peter Simon / Zdroj: Dnes24.sk

Ako informovala Dana Majorčíková, referentka útvaru hl. kontrolórky mesta, mesto Rožňava je povinné sťažnosť prijať. Prijatú sťažnosť, na ktorej vybavenie nie je príslušné, postúpi najneskôr do 10 pracovných dní od doručenia orgánu verejnej správy príslušnému na jej vybavenie a zároveň o tom upovedomí sťažovateľa. Mesto Rožňava nepostúpi sťažnosť, v ktorej sťažovateľ požiadal o utajenie totožnosti.

„Sťažnosti prešetruje a vybavuje útvar hlavného kontrolóra v spolupráci s vedúcimi odbormi MsÚ a riaditeľmi mestských organizácií a náčelníkom mestskej polície. Sťažovať sa môže ktokoľvek, len sťažnosť v zmysle zákona musí byť zameraná na nečinnosť mesta. Ak to tak nie je, je to podnet občana, ktorý sa vybavuje v inom režime. V zákone je presne uvedené, čo je sťažnosť,“ spresňuje Majorčíková.

Občania riešia aj petície

Každý rok v januári teda útvar hlavného kontrolóra podáva mestskému zastupiteľstvu správu a vybavovaní sťažností a petícií. Ako sme zistili za rok 2015 bolo zaevidovaných niekoľko sťažností a 4 petície. „Petícia za nevyrúbanie stromov pred obytným domom. Požiadavke občanov sa vyhovelo. Druhou bola petícia za podporu futbalového klubu, petícia bola predmetom rokovania MZ petícii občanov MZ, tej sa nevyhovelo. Treťou bola v roku 2015 petícia za riešenie zatápania parkoviska, požiadavke občanov bolo vyhovené a boli prijaté opatrenia na odstránenie zatápania. Poslednou bola petícia za opravu komunikácie vedúcej k zariadeniu pre seniorov. Petícia bola predmetom rokovania MZ, avšak petícii občanov mestské zastupiteľstvo nevyhovelo,“ informuje Majorčíková.

Sťažnosti aj tento rok

Obyvatelia Rožňavy, útvar hl. kontrolórky mesta, aj tento rok informovali o svojich problémoch v podobe sťažností. Jedná sa o sťažnosť na zneužitie právomoci verejného činiteľa- odstúpené na ORPZ Rožňava, sťažnosť na umiestnenie spomaľovacích prahov na sídlisku JUH, sťažnosť na postup riaditeľa TS a sťažnosť na stav vozovky na Klobučníckej ulici.

„Evidujeme aj sedem podaní hlavne týkajúcich sa občianskeho spolunažívania, nejaké špeciálne kuriozity sme nemali,“ prezradila na záver Dana Majorčíková, referentka útvaru hl. kontrolórky mesta.

Ako vybavovať

Sťažnosti, podnety, návrhy je možné podávať ústne v úradných hodinách na Mestskom úrade v Rožňave v kanceláriách podľa mesačného rozpisu, ktorý je zverejnený aj na úradnej tabuli mesta, či písomné sťažnosti. Tie možno podávať v úradných hodinách na Mestskom úrade v Rožňave v Kancelárii prvého kontaktu – podateľňa.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM