Peter Simon Správy

Pohľad z druhej strany: Rožňavskí čašníci to povedali na rovinu!

Poznáme to zrejme všetci. Takmer prázdna reštaurácia, obrovský hlad, ale nik si vás nevšíma. Nervozita prerastá postupne v hnev. Pozrime sa na situácie ale aj z opačného konca. Rožňavskí čašníci čo to prezradili...

Ilustračný obrázok k článku Pohľad z druhej strany: Rožňavskí čašníci to povedali na rovinu!
Foto: Peter Simon / Zdroj: Dnes24.sk

Na Slovensku je všeobecne zaužívané, že naši čašníci sú neochotní, ba niekedy až protivní. Porovnávame ich napríklad s kolegami zo západnej Európy. Máme na to nárok?

My sme sa skúsili na túto náročnú profesiu pozrieť z opačného uhla. Čo si o nás myslia práve tí, čo nás obsluhujú. Máme právo správať sa ako králi, i pri objednávke vyprážaného syru s hranolkami? Oslovili sme viacerých čašníkov z rožňavských podnikov, aby sa s nami podelili o ich skúsenosti.

50 eur prepitné za prednosť!

„Myslím si, že arogantných ľudí nájdeme všade na svete. Samozrejme v Rožňave to nie je žiadna novinka.Tí, čo majú viac peňazí si myslia, že môžu ovládať svet otvorením peňaženky a zaplatia si za svoju neslušnosť a bude im to odpustené. V práci som sa s tým stretla nespočetne veľakrát, ale gól bol, keď došiel chlapík, ktorého som predtým obsluhovala, zaplatiť účet. Jeho účet bol približne 55 eur. Na bar hodil 100 eurovku a dodal, že si mám ostatné nechať, ale nabudúce ho obslúžiť ako prvého a až potom ostatných,“ uviedla Veronika (20) z Rožňavy.

Nadávajú a nepoznajú prácu čašníka

Podľa Beaty, ktorá sa živí touto profesiou, sú ľudia strašní. „Nadávajú a nepoznajú túto prácu. Mali by si to vyskúšať, určite by zmenili názor. Nevedia pochopiť, že sa jedlo nespraví hneď. Práca ma však baví. Ak sa mi stane taký prípad, že je niekto arogantný, tak to už viem prehltnúť a pokračovať ďalej. Chce to len prax a odpracované roky,“ hodnotí Beata (32).

Zobral drahé víno a nezaplatil

Anka sa dostala do profesie len nedávno, avšak už vie, čo táto práca obnáša. „Raz sa mi stala veľmi nepríjemná vec, zákazník si objednal najdrahšie a najkvalitnejšie červené víno. Upozornila som ho, že je najdrahšie, ako každého iného zákazníka. Povedal, že mu to je jedno peniaze mu problém nerobia, keď som mu ho doniesla po pol hodinke ma zavolal a sťažoval sa, že nie je pre neho kvalitné tak som mu doniesla iné a keď prišlo k plateniu povedal, že odskočí ešte na záchod a už sa nevrátil,“ informuje Anka (28).

Ale aj ona sa zhodla, že arogancia zo strany zákazníka v našom meste prekvitá. Záver je podľa čašníkov jednoznačný. Tak ako sa hostia správajú k nim, tak sa oni na oplátku správajú k hosťom. Ak je niekto milý, odplatia mu to, a naopak, aj je niekto drzí, tiež mu to dajú pocítiť.

Skúsená odborníčka informuje

Oslovili sme aj majsterku z odboru, ktorá vychovala už nespočetné množstvo čašníkov. Zuzana Feješová z Hotelovej akadémie v Rožňave nám prezradila, že žiaci sa v rámci Techniky a obsluhy učia spoločenské správanie, je to takzvaný tematický celok správanie sa k hosťom. Je tam zahrnuté privítanie aj komunikácia s hosťom.

„Po teoretickej časti sa žiaci dostávajú k praxi pri súkromníkoch, ktorí by ich mali usmerňovať. Žiak, ktorý je dobrý v tom čo robí a má záujem o profesiu, snaží sa, a všetko čo sa v skole naučí aj v tej praxi využije. Na druhej strane sú aj takí žiaci, ktorí nemajú až taký záujem, či toho hostia usmernia alebo obslúžia,“ spresňuje Feješová.

Ako dodala, sama v obsluhe robila už veľmi dávno. „Čiže tých zážitkov bolo všelijakých. Ja som sa počas mojej praxi nestretla so zákazníkom, ktorý by bol až veľmi vulgárny alebo sa správal nejak agresívne, ale keď sa vyskytol nejaký problém, tak sme zavolali políciu, ktorá to už potom s dotyčným riešila ďalej,“ dodala odborníčka.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM