Erik (41) z Rudnej o svojej vášni: Začala to JAWA, toto odkazuje slovenským vodičom!

Erik Tokar jazdí na motorkách už viac ako 28 rokov. Za tento čas stihol zájsť so svojou mašinou aj poriadne ďaleko. Čo preňho táto vášeň znamená a aj to, ako sa pripravuje pred sezónou sa dočítate v článku.

Peter Simon

Profesionálneho vojaka Erika Tokara z Rudnej pri Rožňave od malička fascinovali motorky. Jeho obľuba dvojkolesových tátošov pokračovala aj v puberte, keď sa mohol popýšiť prvým takýmto strojom.

Prvá mašina

K svojej prvej motorke sa dostal úplne náhodou. „Zháňali sme si s bratom nejakú starú motorku. V tom čase bola frajerina mať Čz Jawu. Otcov kolega z práce zhodou okolností jednu mal a za odvoz nám ju daroval, keďže mu v šope zavadzala. Moja prvá motorka teda bola presnejšie ČZ 175, rokom výroby 1960. Bola úplne v pôvodnom stave a tak sa to všetko začalo. Mal som vtedy 13 rokov. Ak sa na to spätne pozrieme, tak jazdím už 28 rokov,“ hovorí Erik.

Ako dodal, motorka bola vždy jeho snom a čz 175 mala vtedy slušných 11koní, hovorí s úsmevom nadšenec dvojkolesových tátošov.

Pocit slobody je neopísateľný

Na otázku, čo preňho jazdenie na motorke znamená odpovedal bez váhania. „Jazdenie je pre mňa akási droga, no aj hobby, relax, adrenalín, či príjemne strávený čas s priateľmi,“ spresňuje Erik Tokar a dodáva. „Na jazde milujem ten pocit slobody, to zrýchlenie adrenalín v náklonoch, keď prechádzaš zákruty, ale aj pohľady a úsmevy detí, ktoré sa tešia, keď ti mávajú z auta a ty im kývneš naspäť,“ povedal.

S výrokom, že motorka vezie dušu úplne súhlasí. „Priateľka je s mojim koníčkom stotožnená a teší sa spolu so mnou. Väčšinu času jazdíme spolu. Keď som bol mladší, tak sme navštevovali spoločne rôzne motozrazy od Bratislavy až po Ukrajinu. V roku 2009 sme založili občianske združenie RV MONSTERS. Momentálne máme sedem členov a organizujeme rôzne podujatia. Spomenúť môžem napríklad deň detí, či motozraz pod hradom Krásna Hôrka,“ hovorí.

Okrem malých odrenín, ktoré sa stali ešte na začiatku jazdenia na motorke, Erik zatiaľ vážnejší úraz nemal. Podľa jeho slov sa frajerina nevypláca a vôbec to nie je o tom. „Riadim sa heslom jazdím tak, že doma na mňa stále niekto čaká,“ uviedol Erik.

Tisíce kilometrov po Európe, raj motorkárov je aj Gemer

Erik s kamošmi najazdí ročne tisíce kilometrov. „Kde sme boli najďalej je ťažko povedať. Boli sme v Rumunsku, Taliansku, Rakúsku, Nemecku, Švajčiarsku, Slovinsku, ale asi najdlhšia cesta bola týmito štátmi 8 dní, 3 500km po Alpách. Uplynulá sezóna bola z môjho hľadiska jedna z najlepších. Urobili sme až 18 000km za sezónu. Zastavil som sa na WORLD DUCATI WEEK v MISANE v Taliansku, kde bolo 82 000 tisíc návštevníkov. V okolí máme veľa dobrých ciest vo veľmi dobrej kvalite, napr. Gemerská Poloma, Hnilec – Mlynky, Dobšinský kopec, prezývaný dobsinaring, tak isto okolie Aggteleku poskytuje dobré jazdenie, a Jasov, Smolník vynikajúce vozenie. Slovenské cesty sú celkom dobré, nuž ale ešte z nich treba veľa opraviť. Naďalej by som určite chcel pokračovať severskými krajinami ako sú Fínsko, Nórsko, francúzske Alpy, Pyreneje a ostrov MAN, ktorý je známy legendárnymi pretekmi I SLE OF MAN,“ uviedol Erik.

Podľa jeho slov, vodiči na Slovensku nie sú vôbec tolerantní, ale nájdu sa výnimky a postupom času, ako si všíma, tak ich pribúda. To je asi pozitívne, ale v Taliansku a Rakúsku to je úplné iný level. Vodiči tam sú neuveriteľne pozorní voči motorkárom.

Nezanedbateľné prípravy pred sezónou

Prípravy na sezónu začínajú, keď motorku odkladá na takzvaný zimný spánok. „Na jar hlavne treba skontrolovať baterku, pneumatiky, tlak, treba vymeniť olej, skontrolovať reťaz, lekárničku a začať jazdiť opatrne, keďže si človek odvykne od motorky, a po zime sú cesty ešte zaprášené a šmykľavé,“ dodal na záver motorkár Erik Tokár.

Dajte LIKE na našej FB stránke a máte vždy čerstvé info z Rožňavy a okolia.

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame